Grupa COMP, mająca niemal 30-letnie doświadczenie w dostarczaniu urządzeń fiskalnych oraz narzędzi z zakresu bezpieczeństwa sieciowego dla rynku handlu i usług, wdraża program M/platform, łączący producentów FMCG z właścicielami małych, rodzinnych sklepów detalicznych. Z cyfrowej platformy usługowej korzystają już między innymi Maspex, Mlekovita, Grupa Żywiec czy Coca-Cola HBC Polska. Aktualny zasięg to ponad dziewięć tysięcy tradycyjnych punktów detalicznych na terenie całego kraju.
Małe sklepy w programie M/platform i Promo+
M/platform to pierwsza w Polsce cyfrowa platforma usługowa, która działa w oparciu o niedostępne wcześniej możliwości urządzeń fiskalnych, jednocześnie pozwalając rozwijać ofertę punktów handlowych. M/platform integruje narzędzia i usługi wspierające pracę sklepów z segmentu tradycyjnego. Jedną z usług dostępnych na platformie jest Promo+. Moduł ten umożliwia sklepom uzyskiwanie ofert promocyjnych bezpośrednio od producentów FMCG. Zapewnia to handlowi detalicznemu konkurencyjność w oczach lokalnych odbiorców.
Nasza technologia ma na celu wzmocnienie małych sklepów na rynku. Wspieramy polski handel i zależy nam na jego rozwoju. W wielu miejscach jest on wręcz symbolem krajowej transformacji z lat 90. ubiegłego wieku. Umożliwiamy tradycyjnym sklepom nowoczesną współpracę z największymi producentami na atrakcyjnych warunkach. U podstaw sukcesu platformy leżą wiarygodne dane pochodzące bezpośrednio z urządzeń fiskalnych. Właściciel sklepu nie musi już podejmować kluczowych decyzji biznesowych „na wyczucie”. Platforma daje dostęp do korzystnych promocji, ale również w oparciu o analizę danych podpowiada na przykład na jaki asortyment postawić, które produkty osiągają ponadprzeciętne wyniki, jaki jest stan gotówki w kasach i wiele więcej – powiedział Tomasz Jasinkiewicz, członek zarządu Comp Platforma Usług.
Małe polskie sklepy dobrze wpisują się w obecne trendy rynkowe, choć nierzadko potrzebują wsparcia, by utrzymać atrakcyjność oferty w dobie silnej konkurencji. Konsument oczekuje bliskiej lokalizacji, wygody zakupów oraz indywidualnego podejścia do klienta, które łatwo znajduje w małym, rodzinnym sklepie. Szeroki wachlarz dostępnych w sklepie promocji, podobnie jak w handlu nowoczesnym, staje się niezbędnym standardem.
Celem Promo+ jest zaspokojenie potrzeb kluczowych grup, będących aktywnymi uczestnikami rynku tradycyjnego. Konsument może w sąsiedzkim sklepiku wybierać z atrakcyjnych promocji, w nowoczesnych mechanizmach. Jak wynika z danych COMP, sklep korzystający z Promo+ osiąga wymierne korzyści nie tylko na produktach promowanych. Przy zakupie co najmniej jednego promowanego produktu, statystycznie cały koszyk konsumenta rośnie średnio o 60%. Producent zaś, korzystając z Promo+, zyskuje możliwość szybkiego i masowego kierowania promocji do wielu punktów handlowych, co w konsekwencji istotnie zwiększa jego sprzedaż.
Ten rok jest dla nas kluczowy w zakresie upowszechniania dostępu do usług. Dążymy do tego, by z końcem 2020 roku w naszym programie funkcjonowało 25 tysięcy sklepów oraz 50 producentów. Stawiamy przed sobą ambitne cele i kładziemy nacisk na zrównoważony rozwój polskiego handlu. Chcemy rozwijać się razem z nim – dodał Tomasz Jasinkiewicz.
W Promo+ każdy detalista podejmuje decyzję o aktywacji promocji indywidualnie, w zależności od potrzeb, preferencji i profilu lokalnego klienta. Na nowoczesne mechanizmy promocyjne składają się między innymi Promo Sztuki, „happy hours”, zestawy produktów, jak również klasyczne obniżki cenowe. Rozliczenia odbywają się w cyklu tygodniowym, co skraca okres zamrożenia kapitału. System pozwala na efektywne zarządzanie sklepem z dowolnego miejsca, dzięki dostępowi przez przeglądarkę internetową. Panel detalisty, oprócz zarządzania promocjami, umożliwia prowadzenie analityki sklepowej i monitoringu kluczowych parametrów sprzedaży.
Aby dołączyć do programu, wystarczy wyposażyć sklep w kompatybilne modele urządzeń fiskalnych lub zaktualizować oprogramowanie sprzedażowe. Lista urządzeń jest stale poszerzana, by umożliwić łatwą i szybką integrację możliwie dużej liczbie użytkowników.
Producenci są bardzo zainteresowani dołączeniem do programu. Widzą w tym wartość dodaną i dla swojego biznesu, i dla właścicieli sklepów, i dla konsumentów. Dzięki M/platform producent zyskuje narzędzia do dynamicznego zwiększania swojej sprzedaży. Zysk właściciela sklepu rośnie, ponieważ konsumenci kupują więcej. Co najważniejsze, korzyści czerpie też klient, bo ma dostęp do produktów w promocyjnych cenach blisko domu, po sąsiedzku. Nie musi już płacić więcej od klienta supermarketu z dużego miasta. To bardzo ważny aspekt społeczny. W naszym rozwiązaniu zyskują zatem sklepy, klienci i producenci. To jest zasada win-win-win. W najbliższej przyszłości prognozujemy dołączenie kolejnych producentów na szeroką skalę – podsumował Tomasz Jasinkiewicz.