Wiele przedsiębiorstw do wykończenia podłóg w swoich biurach wykorzystuje wykładziny. Dobrej jakości modele mają niebagatelny wpływ nie tylko na stylistykę pomieszczenia, ale również jego funkcjonalność. Materiał, z którego są wykonane, determinuje ich łatwość czyszczenia, odporność na zabrudzenia i wytrzymałość. Czym powinny cechować się wykładziny biurowe? Podpowiadamy.
Dobrej jakości wykładziny biurowe a rodzaj materiału
Dobrej jakości wykładziny biurowe powinny być wykonane z materiału, który zapewnia jednocześnie komfort ich użytkowania, bezpieczeństwo i estetykę. Najczęściej wytwarzane są ze sztucznych włókien polipropylenu lub poliamidu. Te pierwsze są tańsze, jednak mniej wytrzymałe niż włókna poliamidowe, które są dużo bardziej sprężyste, odporne na odkształcenia i znacznie łatwiejsze w czyszczeniu i pielęgnacji. Dodatkowo cechują się jedną z najwyższych klas odporności na ogień.
Dobrej jakości wykładziny biurowe charakteryzują się odpornością na zagniecenia, a także miękką i sprężystą górną warstwą, czyli runem. Parametry takie zazwyczaj spełniają modele o krótszym włosiu. Podczas wyboru konkretnego fasonu trzeba zwrócić uwagę również na jego gramaturę. Im wyższy jest ten parametr, tym lepszej jakości jest podłoże.
Bezpieczeństwo wykładzin biurowych
Dobrej jakości wykładziny biurowe zapewniają użytkownikom bezpieczeństwo i komfort w miejscu pracy. Powinny spełniać rygorystyczne wymogi dotyczące antypoślizgowości oraz trudnopalności. Ten pierwszy parametr określany jest przez niemiecką normę DIN 51130. Im wyższe oznaczenie ma wybrany przez nas model, tym mniej jest śliski. W pomieszczeniach biurowych najlepiej sprawdzą się wykładziny, które cechują się parametrem antypoślizgowości na poziomie minimum R10.
Dodatkowo dobrej jakości wykładzina biurowa spełnia przepisy dotyczące ppoż. Powinna posiadać deklaracje zgodności lub certyfikat CE z oznaczoną klasą trudnopalności. Renomowani producenci oferują modele w klasie Bfl-s1.
Komfort użytkowania wykładziny biurowej
Wysokiej jakości wykładziny biurowe są komfortowe w użytkowaniu nie tylko ze względu na łatwość czyszczenia, brak odkształceń czy antypoślizgowość, ale również odpowiednią izolację akustyczną. Najlepsze modele wyróżniają się zdolnością redukcji odgłosów uderzeniowych nawet na poziomie powyżej 30 decybeli. Parametr ten ma niebagatelny wpływ na komfort pracy w przestrzeni biurowej.
Upadające przedmioty czy poruszanie krzesłami w takich pomieszczeniach przy braku odpowiedniej izolacji przeszkadza w pracy i uniemożliwia koncentrację. Dlatego, aby biuro było komfortowe dla pracowników warto zadbać o odpowiednie wygłuszenie tej przestrzeni.